آموزش نساجان
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ 0

رنگ سال 2021 کدام است ؟

رنگ سال 2021 کدام است ؟

طبق روال هر ساله شرکت پنتون ، فعال در زمینه رنگ و مد ، رنگ امسال را انتخاب و معرفی کرد . این شرکت همانطور که می دانیم رنگ آبی کلاسیک را برای سال 2020 معرفی نمود ، اما برای سال 2021 با توجه به رویدادهای اتفاق افتاده در سال جاری مانند پاندمی کرونا ، از دو رنگ زرد و طوسی بصورت مشترک برای سال 2021 نام برده است .

 Pantone 17-5104 Ultimate Grey + Pantone 13-0647 Illuminating Yellow 

رنگ زرد روشن و طوسی به عنوان رنگ های سال 2021 مشترکا انتخاب شدند .

انتظارها به پایان رسید و بالاخره موسسه پنتون رنگ سال دو هزار و بیست و یک رو اعلام کرد. اما در تصمیمی جالب و شاید هم عجیب، رنگ سال دو رنگ هستش. رنگ خاکستری روشن و زرد پر جنب و جوش. ترکیب رنگ جذابی خواهد بود. خانم لوری پرسمن معاون این موسسه گفته قصد اونها ازین تصمیم این بوده که حس امیدواری، رشد کردن و حیات رو القا کنن و به همین دلیل به ترکیب این دو رنگ رسیدند.

 

 

چرا رنگ‌های زرد و خاکستری انتخاب شده‌اند؟

در این مقاله نساجان به آن خواهیم پرداخت :

هرسال رنگ جدیدی از سوی کمپانی پنتون به عوان رنگ سال استفاده می شود. این کمپانی از سال ۱۹۶۲ تاسیس شد و در سال ۲۰۰۰ اولین پیشنهاد را برای رنگ سال داد که مورد استقبال طراحان زیادی قرار گرفت. رنگ سال در زمینه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند مانند طراحی داخلی، دکوراسیون، فشن و… 

 

سال ۲۰۲۰ سال بسیار پر استرس با اتفاقات ناگوار برای مردم جهان بوده و وجود بیماری ناشناخته ای بنام کرونا(کووید 19) که همه را درگیر کرده است و مردم به دنبال یک خبر خوش و یک اتفاق خوب هستند تا این همه نگرانی را از خود دور کنند. هرساله رنگ سال را بر اساس اتفاقات پیرامون انتخاب می کنند و قطعا رنگ سال ۲۰۲۱ باید یک رنگ شاد باشد تا حال روحی،روانی مردم تغییر کرده و همه سرزنده و خوشحال باشند. 

 

برای پاسخ به این پرسش باید کمی درباره‌ی حال و هوای رنگ‌ها و حس‌هایی که به‌واسطه آن‌ها القا می‌شوند، بدانیم.

 

رنگ زرد رنگ سال ۲۰۲۱

این رنگ یکی از رنگ‌های اصلی است. رنگ‌های اصلی شامل رنگ‌های قرمز، زرد و آبی می‌شود. رنگ زرد از نظر طیف رنگی بین رنگ‌های نارنجی و سبز قرار می‌گیرد. رنگ زرد در میان مردمان غرب رنگ سرخوشی و خوش‌گذرانی و سرگرمی است و در میان مردمان مشرق، رنگ زرد به‌واسطه رنگ خورشید یادآور زندگی دوباره، رشد و گرما است؛ نمادی برخاستن و زنده شدن از دل خاکسترها!

 

رنگ خاکستری، رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ خاکستری رنگی است که کلیه طیف رنگ‌های میان رنگ‌های سفید و سیاه را شامل می‌شود. اگر رنگ‌های سفید و سیاه را رنگ‌های مطلق و نمادی از افراط‌وتفریط بدانیم، رنگ خاکستری چیزی میان این دو است و رنگی خنثی است. در ادبیات، فیلم و تئاتر، از این رنگ برای معرفی شخصیت‌های مرموز و شخصیت‌هایی که هم ویژگی‌های خیر و هم ویژگی‌های شر دارند، نیز استفاده می‌شود.
 البته این رنگ در طراحی دکوراسیون نیز می‌تواند نمادی از آرامش نیز باشد.

رنگ های سال ۲۰۲۱ نماد چه چیزهایی هستند؟

رنگ زرد انتخابی پنتون حسی مثبت و قدرتمند دارد. این رنگ احساسات متفکرانه و عمیقی را بر می انگیزد اما در نهایت وعده روزهای روشن و آفتابی را می دهد. برای روح انسان به ویژه در این روزگار ضرروی است که حس کند همه چیز روشنتر خواهد شد. رنگ زرد روشنایی پیام خوشبختی است و محقق شدن امیدها و آروزهایی درخشان را نوید می دهد.
رنگ خاکستری نمادی از عناصر جامد و قابل اطمینان است که پایه های محکم زندگی را می سازند. خاکستری ما را به یاد سنگریزه های کنار ساحل می اندازد و زرد پررنگ نماد خورشید و نوری است که بر این سنگ ها می تابد. زرد نماد نشاط و جسور بودن خورشید و خاکستری نماد ثبات و پایداری است. خاکستری در میان رنگ ها، رنگی است آرام و توامان استوار.
لئاتریس آیزمن (Leatrice Eiseman) مدیر اجرایی شرکت پنتون (Pantone) درباره این انتخاب گفته است: «همراهی پایا و جاودان دو رنگ زرد و طوسی نشان دهنده مثبت گرایی همراه با بردباری و ثبات است. اهل عمل و با ثبات اما در عین حال مثبت اندیش و دلگرم باشید. این ترکیب رنگ به ما امید و سرسختی را می آموزد. برای روح انسان ضروری است که حسی مشوق و متعالی در درون خود داشته باشد.»
این ترکیب رنگ با احترام به خرد و تفکر منطقی ما را به روش های تفکر و مفاهیم جدید سوق می دهد.

 منبع : وب سایت پنتون 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به نساجان - nasajan می باشد طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
ثبت شرکت شما
ثبت آگهی شما
تماس با ما
نساجان
چه طور می تونم کمکتون کنم؟