آموزش نساجان
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ 0

چرا آبی کلاسیک رنگ سال 2020 انتخاب شد؟

چرا آبی کلاسیک رنگ سال 2020 انتخاب شد؟

امسال رنگ آبی کلاسیک (به قول نساجان آبی نفتی)به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شد.این انتخاب توسط شرکت پنتون انجام شده است که هر سال رنگ مد سال را انتخاب و معرفی می نماید.
اما چرا آبی کلاسیک ؟ فلسفه این انتخاب چیست؟ چه پارامترهایی برای این انتخاب در نظر گرفته شده است ؟ لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

امسال رنگ آبی کلاسیک ( آبی نفتی)به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شد.این انتخاب توسط شرکت پنتون انجام شده است که هر سال رنگ مد سال را انتخاب و معرفی می نماید.

اما چرا آبی کلاسیک ؟فلسفه این انتخاب چیست؟ چه پارامترهایی برای این انتخاب در نظر گرفته شده است ؟ لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش سایت نساجان ، از سال 2000 میلادی تا کنون شرکت پنتون رسم انتخاب رنگ سال را پایه گذاری کرده است و هر ساله با توجه به زمان ، نگرش ها ، احساسات و نیازمندی های مصرف کنندگان سراسر دنیا و بکارگیری اصول روان شناسی و همکاری و هم فکری افراد فعال در حوزه های مد دست به انتخاب رنگ سال می زند.

 تاثیر رنگ های مختلف بر روحیه و احساسات انسان ها انکارناپذیر است ، با انتخاب و کاربرد درست این رنگ ها می توان فضایی سازگار با روحیه هر شخص پدید آورد . رنگ آبی یکی از محبوب ترین این رنگ هاست که با طبیعت آرام و دلپذیری که دارد حس صلح و آرامش را نمایان می نماید ، این رنگ سمبلی از آسمان آبی و دریای بیکران است و نشانه ی از فضایی گسترده و افق های بزرگ در ذهن هر فرد می باشد . آبی باعث افزایش تمرکز و کاهش استرس شده و سبب افزایش اعتماد به نفس و امنیت درونی شخص می گردد .

رنگ های آبی مانند آبی کلاسیک هر چه دارای فام (HUE)و قدرت رنگی بالاتری باشند سبب تاثیر گزاری بیشتری خواهند بود.

اما چرا آبی کلاسیک؟ و دلیل انتخاب آن ؟

آب کلاسیک (آبی نفتی) – PANTONE 19-4052

رنگ آب کلاسیک نمادی برای اعتماد به نفس و ارتباطی صحیح و موثر با محیط است!
این رنگ زیبا و فریبنده، نماد آرزوهای ماست، آرزوهایی برای ساختن آینده ای مطمئن و قابل اعتماد در جهان. 
این آبی ماندگار و باشکوه، در عین سادگی بسیار زیباست. این رنگ شبیه به آسمان آبی هنگام غروب است، که بدون شک چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند.
طی بررسی‌هایی که از دیدگاه روانشناسی روی این رنگ انجام شده، آبی کلاسیک برای روح و ذهن انسان رنگی آرامش بخش است و در این روزهای پر آشوب جهان می تواند همه ما را به آرامش دعوت کند ، این رنگ آبی با همراه داشتن احساس صلح، آرامش روح ما را تلطیف می کند؛ طوری که یک ذهن شلوغ با دیدن این رنگ به آرامش می‌شود و انگار این رنگ به عنوان پناهگاهی برای فرار از اضطراب و مشغله انتخاب شده است.

 

توصیفی زیبا از لیتریک ایزمن ،مدیر اجرایی موسسه پنتون در این باره :

ما امروزه در دوره ای زندگی می کنیم که که بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند داشتن حس اعتماد به آینده و وفاداری بیشتر هستیم. رنگ آبی کلاسیک القاء کننده همان حس اعتماد به آینده و آرامش است. یک آبی قابل اعتماد که همیشه می‌توانید روی آن حساب کنید.
یک آبی بدون مرز و زیبا، نمادی از گستردگی آسمان پهناور و زیبایی  هنگام غروب است و شاید این رنگ ما را تشویق می‌کند تا افق دیدمان را بازتر کنیم، عمیق‌تر فکر کنیم، سطوح فکریمان را بالاتر ببریم و جریانی از روابط خوب و موثر را در زندگی خود ایجاد کنیم.

با توجه به گفته های بالا می توان نتیجه گرفت که به دلیل رشد سرسام آور فناوری ها و تغییرات بسیار زیادی که با خود به همراه دارند ، هر لحظه در حال رقابت با انسان‌ها هستند. کاربرد این فناوری ها مانند هوش مصنوعی که در تلاش برای کشف جزییات روح و روان انسان‌ها هستند و مار را با دنیایی از پیچیدگی و نا امنی روبرو می کنند. نشان از این دارد که چرا ما به سمت رنگ‌هایی جذب می‌شویم که صادق هستند و احساس امنیت را در ما به وجود می‌آورند. این آبی کلاسیک زیبا، هیچ نشانی از خشم و خشونت ندارد و هرگز از تماشای آن احساسی جز آرامش و راحتی نخواهید داشت.
مطمئنیم که امسال این رنگ صلح آمیز، در تمام دنیا بسیار بیشتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت و با حضور خود در سال جدید، موجی از صلح و آشتی را با خود به همراه خواهد داشت.

همه ما در نساجان امیدواریم آبی کلاسیک نویدی از آرامش و صلح و دوستی را برا ایران و ایرانیان به همراه داشته باشد .

منبع خبر : سایت موسسه پنتون 

ترجمه و ویرایش : تحریریه نساجان 

 

 

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به نساجان - nasajan می باشد طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
ثبت شرکت شما
ثبت آگهی شما
تماس با ما
نساجان
چه طور می تونم کمکتون کنم؟