شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ 0

سرمایه گذاری کلان نساجی پاکستان در بنگلادش

سرمایه گذاری کلان نساجی پاکستان در بنگلادش

امروزه رقابت و رقابت پذیری نقش بسیار مهم و بی بدیلی را در همه جای جهان بازی می کند .شرکت های صنعتی در حوزه های گوناگون بدون توجه به این فاکتور مهم و اثر بخش جایگاهی در آینده نخواهند داشت .

 

شرکت های نساجی پاکستانی به دلیل در دسترس بودن زیرساخت های بهتر ، نیروی کار ارزان  و مشوق های مالیاتی جذاب ، به طور مداوم واحدهای تولیدی را در بنگلادش تأسیس می کنند. به گفته معاون کمیساریای عالی بنگلادش در پاکستان نور هلال سیفور رحمان ، یک شرکت پاکستانی قصد دارد سرمایه گذاری بسیار بزرگی را در بنگلادش انجام دهد.

با این حال ، وی در حالی که در حاشیه سمینار اخیر خود با عنوان " بنگلادش جایی که صادرات و سرمایه گذاری رشد می کند " ، نام این شرکت پاکستانی را فاش نکرد ،

او گفت ،شرکت پاکستانی سورتی(Soorty) ،  با راه اندازی یک کارخانه در بنگلادش  35 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است و اشتغال زایی 6000 بنگلادشی  را فراهم نموده است .

وی در سمینار گفت: بنگلادش در 15 سال آینده قصد ایجاد 100 منطقه اقتصادی در سطح کشور را دارد که این امر باعث ایجاد 10 میلیون شغل جدید شده و سبب تولید کالاهای صادرات محور به ارزش 40 میلیارد دلار خواهد شد.

وی گفت ، بنگلادش نخست وزیر عمران خان را به نشست آینده D8 دعوت کرده است.

وی خاطرنشان كرد: تراز تجاری بین دو كشور به صورت پایدار است. براساس آخرین داده های سازمان ملل متحد ، صادرات پاکستان به بنگلادش در سال 2018 ، 783.82 میلیون دلار ارزش داشته است. از سوی دیگر ، واردات پاکستان از این کشور در مدت مشابه 72 میلیون دلار بوده است.

در شش ماهه نخست سال مالی 2019-20 ، پاکستان عدم توازن تجاری 11.7 میلیارد دلاری را ثبت کرد که 32 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته زمانی که با کسری 16.8 میلیارد دلار مواجه بود ، 32 درصد کاهش یافت.

منبع : سایت خبری Fibre2fashion

ترجمه تحریریه نساجان 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به نساجان - nasajan می باشد طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
ثبت شرکت شما
ثبت آگهی شما
تماس با ما
نساجان
چه طور می تونم کمکتون کنم؟