اطلاعات فنی و مقالات
سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ 0

تولید الیاف ویسکوز از ضایعات پنبه

تولید الیاف ویسکوز از ضایعات پنبه

شرکت بیرلا سلولز از زیر مجموعه های شرکت معروف ریلاینس هند و از بزرگترین تولید کنندگان الیاف ویسکوز در دنیا می باشد ، این شرکت در یک اقدام نوآورانه موفق به دستیابی به مواد اولیه جدیدی جهت الیاف ویسکوز شده است  

 

شرکت بیرلا سلولز از رهبران جهانی تولید الیاف بشر ساخت ،الیاف ویسکوز را با استفاده از ضایعات مصرفی الیاف پنبه تولید کرده است .

این ابتکار بر اساس یک تحقیق و توسعه داخلی انجام شده است  و می تواند حداقل 20  درصد از ضایعات مصرفی پارچه های پنبه ای را استفاده نماید . خط جدید ویسکوز شرکت بیرلا سلولز متمایز کننده این شرکت در رابطه به استاندارد درخواستی بازیافت(RCS)1 و همینطور تعهد بیشتر این شرکت در پیروی از اقتصاد مدور2 (دایره ای) می باشد .

بنا بر اعلام شرکت بیرلا سلولوز آخرین نوآوری ها به تصویب رسیده و جهت فروش در دسترس  برند های علاقمند و خرده فروشان خواهد بود .پارچه های ارایه شده از این نوآوری ویژگیهای عالی مشابه الیاف ویسکوز اصلی را دارا می باشند.کسب و کارهای تجاری بروی توسعه محصولات بیشتر و استفاده از  50 درصد از ضایعات پارچه های صنعتی و همینطور پوشاک مصرف شده بعنوان مواد اولیه ورودی در سال 2020 کار خواهند کرد .

به گفته دیلیپ گوار((Dilip guar مدیر کسب و کار تجاری در شرکت بیرلا ، راه اندازی الیاف ویسکوز بازیافتی بخشی از تعهد ما به توسعه پایدار و اقتصاد دایره ای است .و همچنین استفاده ما از پوشاک مصرف شده به عنوان ورودی ها در جهت تولید الیاف بازیافتی در پاسخ به همکاری با برندها و ارایه دهندگان فناوری خواهد بود.

صنعت مد که به سمت اقتصاد مدور(دایره ی) در حرکت است از این نوآوری استقبال  نموده است .این رویداد بیرلا سلولز را به عنوان رهبر در رسیدن به درجه "ریسک پایین" در ممیزی Canopystyle Audits 2018 3 و همچنین رتبه بندی پیراهن سبز در Hot Button Report 4  قرار خواهد داد . موارد بالا نشان خواهد می دهد که بیرلا سلولز به دنبال منابع یابی از نواحی با اولویت بالا و جنگل های قدیمی و در معرض نابودی نیست .

نیکول ری کرافت(Nicole Rycroft)،موسس سازمان Canopy گفت ما بسیار هیجان زده ایم که بیرلا سلولز در حال راه اندازی خط تولید یک محصول در مقیاس تجاری می باشد که مواد اولیه خود را از مواد بازیافتی گرفته و به دنبال توسعه راه حلی جهت استفاده 50 درصدی از محتوای بازیافتی تا سال 2020 می باشد .این خبر خارق العاده ای برای جنگل ها و اقلیم جهان می باشد.و خبر خوشایندی برای 200 شریک همکار برند و مد ما است که به دنبال پارچه هایی هستند که بر اساس چشم انداز کانوپای(Canopy)در محافظت از جنگل های قدیمی و در معرض نابودی عمل می کنند.

شرکت بیرلا سلولز در یک همکاری فعال با برندها ،ارایه دهندگان فناوری و بازیگران زنجیره نساجی جهت ادغام و توسعه ارزش  بوده است .درآینده ، بیرلا سلولز سبد محصولات خود را به سمت راه حل های نساجی سبز با ارزش افزوده بالا برای آینده تشدید و تقویت می کند.

منبع : Fibre2Fashion News Desk (RKS)

ترجمه: گروه تحریریه نساجان

 

پی نوشت

1-استاندارد درخواستی بازیافتRCA)). عبارتست از زنجیره ای از استاندارد های حفاظتی جهت اطمینان خاطر از پیگیری صحیح مواد خام بازیافتی در زنجیره تامین و کاربرد صحیح آن طبق مفاد استاندارد درخواستی .

2- اقتصاد مدور(دایره ای). سیستم اقتصادی که هدف آن حذف ضایعات و بازاستفاده دایم از منابع اولیه است.

3-ممیزی Conopystyle  .سازمانی که هدف آن محافظت از جنگل ها و استفاده صحیح از آن توسط مصرف کنندگان چوب جنگل می باشد.در اینجا منظور چوبی هست که در تولید ویسکوز استفاده دارد.

4- Hot Button Report. ابزار تحلیلی مورد استفاده در  Conopystyle جهت ممیزی و رتبه بندی مصرف کنندگان ویسکوز عضو این سازمان

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به نساجان - nasajan می باشد طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
ثبت شرکت شما
ثبت آگهی شما
تماس با ما
نساجان
چه طور می تونم کمکتون کنم؟