میزان تولید قطعات صنایع نساجی داخلی چقدر است ؟

میزان تولید قطعات صنایع نساجی  داخلی چقدر است ؟

شرکت مهرآفرینان هدف در زمینه تولید تجهیزات و قطعات صنعت نساجی فعالیت می کند .محمدی مدیرعامل شرکت با بیان اینکه این شرکت تولیدکننده تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع نساجی است، تصریح کرد: تنها ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز صنایع نساجی توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و مابقی آن وارداتی است. این درحالیست که توان تولید قطعات مورد نیاز در داخل کشور وجود دارد و واحدهای تولیدی این بخش با حداکثر ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند....

محمدی تصریح کرد: تنها ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز صنایع نساجی توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و ما بقی آن وارداتی است. این درحالیست که توان تولید قطعات مورد نیاز در داخل کشور وجود دارد و واحدهای تولیدی این بخش با حداکثر ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند.

حسین محمدی مدیر عامل شرکت مهر آفرینان هدف در گفتگو با مقاومتی نیوز با بیان اینکه این شرکت تولیدکننده تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: میانگین تیراژ سالیانه قطعات مورد نیاز صنعت نساجی که این واحد کوچک مقیاس تولید می کند به ۱۰۰۰ عدد می رسد. 

وی با بیان اینکه برای تولید قطعات با تیراژ بالا بایستی سرمایه گذاری ویژه ای در تولید قالب های صنعتی صورت بگیرد، افزود: یکی از موانع عدم بهبود داخلی سازی صنایع راهبردی، عدم سرمایه گذاری کافی در تولید قالب های صنعتی است.

مدیر عامل شرکت مهر آفرینان هدف، غیر قابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه را مشکل اصلی تولیدکنندگان این بخش دانست و گفت: فولاد، آلومینیوم، کروم و مس عمده مواد اولیه مورد نیاز برای تولید تجهیزات صنایع نساجی است که در شش ماهه اخیر چند برابر شده است.

محمدی در پاسخ به این سوال که چه میزان از قطعات و مواد اولیه موردنیاز صنایع نساجی از خارج تأمین می شود، افزود: حدود ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز صنایع نساجی توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می شود و ما بقی آن از محل واردات تأمین می شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تجهیزات و مواد اولیه صنعت نساجی با نیمی از ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند، گفت: در صورت محدود نمودن واردات قطعات مورد نیاز صنعت نساجی، تولیدکنندگان این بخش جان تازه ای می گیرند.

دشواری تأمین مالی چالش مهم تولیدکنندگان

مدیر عامل این شرکت تولیدی در پایان با اشاره به اینکه شرایط تورمی موجود و ضرورت خریدهای نقدی، مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تشدید کرده است، گفت: تولیدکنندگان توان بازپرداخت تسهیلات با نرخ سودهای بالا را ندارند و این مسئله برای این قشر آسیب پذیر مشکلات جدی ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است پایین بودن سقف تسهیلات اعطایی بانک ها به بخش تولید از دیگر چالش های تولیدکنندگان است. از طرفی مطابق ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه، بانک مرکزی مکلف شده است سیاست های پرداخت تسهیلات بانکی را به گونه ای تنظیم نماید که سهم بخش تولید از تسهیلات پرداختی سالیانه حداقل ۴۰ درصد باشد. اما بررسی ها نشان می دهد که سهم تسهیلات این بخش طی سه سال اخیر حداکثر ۲۹.۵ درصد بوده است.

 

منبع : مقاومتی نیوز 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به نساجان - nasajan می باشد طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
ثبت شرکت شما
ثبت آگهی شما
تماس با ما
نساجان
چه طور می تونم کمکتون کنم؟