سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ 0 EX5 Bakhtar

بهترین ماشین آلات در صورت عدم نگهداری درست است

بهترین ماشین آلات در صورت عدم نگهداری درست است

بهترین ماشین آلات در صورت عدم نگهداری درست به بدترین ماشین آلات تبدیل میشوند. تعمیرونگهداری یکی از مهمترین بخش های هر مجموعه صنعتی می باشد، طول عمر ماشین آلات هزینه های بلندمدت را کاهش میدهد.

تعمر و نگهداری یکی از مهمترین بخش های هر مجموعه صنعتی می باشد، طول عمر ماشین آلات هزینه های بلندمدت را کاهش میدهد.زمانی که بتوانیم با تعمیرنگهداری درست و به موقع، طول عمر ماشین آلاتمان را دوبرابر کنیم، هزینه استهلاکمان را نصف کرده ایم.

در ادامه رعایت موارد زیر پیشنهاد می گردد :

گیربکس ها :

بلبرینگ ها و چرخ دنده هایی که در گیربکس هستند، همه از طریق واسکازین تغذیه میشوند. و باید این واسکازین نسبت به حجم و مقدار تولید در زمان های معین چک شود و به موقع روغن تخلیه و تعویض گردد، آبی که برای چرخش و خنک کردن روغن گیربکسها در نظر گرفته شده همیشه باید وصل باشد.

تابلو برق :

گرد و خاک دشمن قطعات برقی هستند، و نسبت به محل استقرار باید زمان مشخص تعیین شود برای باد گرفتن به روی قطعات برقی داخل تابلو و به خصوص به روی اینورتورهای که حساس ترین و گرانترین قطعات داخل تابلو هستند.

دینام ها :

هر ماه یک بار باید به صدای دینام ها گوش دهیم و آمپر آنها را چک کنیم اگر احساس کردیم که بلبرینگی خراب هست فورا اقدام به تعویض آن کنیم.هر ماه یکبار هم از پشت دینام به وسیله باد گردوخاک داخل دینام رو بیرون کنیم.

جک ها و قطعات پنوماتیک :

به خاطر خیلی از پمپ بادهایی که در بازار هستند آب به همراه باد داخل جک ها  وارد میشوند. هر هفته یکبار باید واحد کنترل باد از آب تخلیه شود و در صورت نیاز روغن تزریق شود.و البته در پمپ بادهایی که اسکرو هستند و رطوبت گیر دارند مشکل آب وجود ندارد.نکته دیگه ای که در مورد کمپرسور هست این هست که حتما دقت کنیم که نشتی باد نداشته باشیم، چون باد کمپرسور هدر رفته و سبب استهلاک کمپرسور باد که اگر قلب هر کارخانه را برق بنامیم، با توجه به نیاز زیاد امروزه ماشین آلات به باد، کمپرسور باد را میتوان نبض هر کارخانه خواند بالا میرود.

غلطک های لاستیکی :

هر یک ازغلطک هایی که روی دستگاه هستند برای قسمتی از دستگاه ساخته شده اند، و برای مثال ممکن است غلطکی ضدروغن نباشد و به صورت اتفاقی روغنی به روی غلطک ریخته شود، به محض اینکه دستگاه خاموش شد برای سرویس، باید غلطک تمیز شود، در غیراینصورت غلطک ترک برداشته و رفته رفته از بین میرود.

بلبرینگ و یاتاقان :

با توجه به فشاری که به هر بلبرینگ وارد هست زمان مشخصی برای گریسکاری تعیین کنیم و به موقع بلبرینگ ها رو گریس کاری کنیم، حتما بهترین نوع گریس و نسوز استفاده شود.

با توجه به اینکه تذکرهای ذکر شده  فوق برای طول عمر ماشین آلات و هزینه پایین استهلاک سالیانه هستند، هر یک از این قطعات خراب شوند ممکن است چند ساعت و یا چند روز به خاطر رعایت نکردن یکی از نکات، خط کامل تولید تعطیل شود.

امتیاز مطلب: 60%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
مشاهده صفحه شرکت نیکان رنگ

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به نساجان - nasajan می باشد طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
ثبت شرکت شما
ثبت آگهی شما
تماس با ما
نساجان
چه طور می تونم کمکتون کنم؟