Wednesday 22 Dec 2021 0

میزان اشتغال صنعت نساجی چقدر است؟

میزان اشتغال صنعت نساجی چقدر است؟

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 12 درصد اشتغال کشور را نساجی و پوشاک در برگرفته، گفت: در سال 97 عملکرد صادراتی وزارت صنعت و تجارت بیش از 13 میلیارد دلار است که در سال جاری هم این روند ادامه دارد.

صنعت نساجی ایران از دیر باز به عنوان یکی از صنایع موفق و پیشرو در تولید و اشتغال ملی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است .و امروزه هم با وجود مشکلات موجود دارای توانمندی های مهمی می باشد .

به گزارش خبرگزاری فارس ، معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 12 درصد اشتغال کشور را نساجی و پوشاک در برگرفته، گفت: در سال 97 عملکرد صادراتی وزارت صنعت و تجارت بیش از 13 میلیارد دلار است که در سال جاری هم این روند ادامه دارد.

عید زرندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن، اظهار کرد: مجموعه نساجی و پوشاک یکی از صنایعی است که در کشور پتانسیل ویژه‌ای در آن داریم و به نوعی این صنعت به جهت اینکه اشتغال بالایی را در سطح کشور دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بین پنج تا 10 سال آینده 9 صنعت در وزارت صنعت و معدن جهت‌گیری خواهد شد، افزود: یکی از آن صنایع حوزه نساجی و پوشاک که در سال جاری رشد خوبی در این بخش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 11 درصد صنعت کشور در حوزه نساجی و پوشاک است، بیان کرد: بیش از پنج درصد سرمایه‌گذاری‌های کشور با 260 هزار نفر اشتغال به حوزه نساجی و پوشاک اختصاص دارد.

زرندی با اشاره به اینکه 12 درصد اشتغال کشور را نساجی و پوشاک در برگرفته، گفت: در سال 97 عملکرد صادراتی وزارت صنعت و تجارت بیش از 13 میلیارد دلار است که در سال جاری هم این روند ادامه دارد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مجموع ۴۳۹ طرح بزرگ صنعتی را در استان‌های مختلف کشور در حال احداث داریم، افزود: در این طرح‌ها بیش از 49 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که در دهه فجر تعدادی از آنها افتتاح شد و تا آخر سال هم مرحله به مرحله این طرح‌های بزرگ بهره‌برداری خواهد شد.

امیدواریم روند رو به رشد این صنعت قدیمی و کهن در ایران روز به روز قویتر و موفق تر شود .

 

منبع : خبرگزاری فارس 

 سایت نساجان 

Score: 100%
Is this content useful? Yes No

Comment

Send
All rights reserved nasajan.com Designed by Negahe herfei
Register company
Register your ads
Contact us